Yinjooga

Rauhoittava Yinjooga

Yinjooga on erittäin rauhallista ja palauttavaa joogaa. Harjoituksessa edetään rauhallisesti asennosta toiseen selinmakuulla, päinmakuulla tai istuen. Jokaisessa asennossa viivytään useita minuutteja. Pyrimme pitämään lihakset rentoina käyttäen hyväksi erilaisia apuvälineitä kuten tyynyjä, palikoita, joogavöitä, seinää tai bolstereita. Pitkä asennossa oloaika mahdollistaa sidekudosten reagoimisen paineelle ja lisää nivelten sekä sidekudosten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Harjoitus keskittyy kehomme kireyksistä ja mielemme liikkeistä irti päästämiseen sekä ajatustemme rauhoittamiseen.

Yinjoogaharjoitus rauhoittaa elimistöä ja luo tarvittavaa vastapainoa/tasapainoa fyysisille – lihastyöskentelyyn keskittyville – liikuntaharjoituksille sekä auttaa kehoamme palautumaan lihasperäisistä harjoituksista.

Yinjoogan tunneilla on erilaisia teemoja kuten jalat, lantion seutu/lonkat, selkäranka jne. Voit säädellä yinjoogaharjoituksen juuri omalle kehollesi sopivaksi.

Yinjoogan vaikutuksia:

– lisää syvien sidekudosten, nivelten, nivelsiteiden ja jänteiden aineenvaihduntaa
– auttaa säilyttämään nivelten, nivelsiteiden ja jänteiden joustavuutta ja liikkuvuutta
– keskittyy kehon alaosan (lantio/lonkat/alaselkä/jalat) harjoituksiin
– lisää tietoisen läsnäolon kokemusta ja hyväksyvää vastaanottamista
– rauhoittaa elimistöä ja mieltä

Yinjoogan idea pohjautuu taolaisiin käsitteisiin Yin (paikallaan pysyvä) ja Yang (liikkeessä oleva).

Tulevia yinjoogan kursseja

Tilaa joogakoulun uutiskirje

Lähetämme sinulle uutisia noin kerran kuussa