Pilates

PILATES (alkeis-/perustaso)

Pilates-tunneilla harjoittelemme Joseph Pilateksen kehittämää kehonhallintatekniikkaa. Harjoittelun avulla vahvistamme syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa, kohennamme ryhtiä ja kehonhallintaa sekä edesautamme selän toiminnallisuutta ja terveyttä mukaansatempaavalla tavalla. Säännöllinen harjoittelu auttaa palauttamaan kehon luonnollisen liikkuvuuden ja lihastasapainon.

Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille, jotka haluavat kehittää kehon toimintaa, voimaa ja notkeutta sekä vähentää selän ja hartioiden jäykkyyttä. Tunneilla ohjattavista liikkeistä annetaan erilaisia vaihtoehtoja, joten alkeis-/perustason tunnit sopivat hyvin sekä ensikertalaisille, että jo hetken aikaa pilatesta harrastaneille. Pilatesharjoittelu sopii erinomaisesti tukemaan lähes kaikkia liikuntalajeja, kuten esimerkiksi joogaa, juoksua, golfia ja kuntosaliharjoittelua.

Mitä pilates on?

Kehonhallintamenetelmä, joka tähtää optimaalisen toiminnallisen ryhdin kehittämiseen fysiologisesti oikeiden liikeratojen, keskivartalon vahvistamisen ja hengityksen avulla. Harjoittelussa korostuvat kuusi pääperiaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Menetelmä kehittymiseen ovat vaikuttaneet voimakkaasti länsimainen voimistelu sekä esittävän tanssin tekniikat. Liikkeet tehdään pääosin lattialla (matolla) kehon omaa painoa hyödyntäen.

Seuraavat pilateskurssit tai -jaksot

Kurssita itseäsi kotona

Haluaisitko aloittaa joogan mutta et jostain syystä pääse Helsingin saleillemme kurssille? Nyt voit aloittaa joogan myös kotona kokeneiden opettajiemme opastuksella, joiden suositut pilateksen peruskurssit kurssit on nauhoitettu ja nyt saatavilla Yogaline-palvelussamme. Peruskurssin jälkeen voit osallistua ohjatuille tunneille joogasaleillamme, tai jatkaa ja syventää harjoituksiasi kotona edullisen kuukausimaksullisen Yogaline-joogakirjastomme tuntien avulla.

    Tilaa joogakoulun uutiskirje